#Utbytesstudentprocessen



Tänkte sanbbt förklara lite av processen för att bli utbytesstudent (fram till där jag e nu).

Det första som görs är att fylla i en ansöks-blankett. Det var sjukt nervöst eftersom det var just den blanketten som skulle sätta bollen i rullning. Därefter fick jag ett samtal där en av de anställda på STS (organisationen jag åker med) sa att jag kunde komma på en intervju. Intervjun var uppdelad i två delar, första på svenska och andra på engelska. Innan mådde jag så illa att jag bara ville spy. Jag var så nervös att jag inte kunde stå stilla, men när man väl satt där i stolen var det inte alls så farligt.
Ganska kort därefter (någon vecka eller så) fick jag ett till samtal där han som intervjuat mig sa att jag blivit antagen. En av de bästa känslorna i världen!
Sedan var det massvis av papper som skulle fyllas i. Friskintyg, betyg, allergier, personligt brev, en lärares åsikt m.m och en del vaccinationer som skulle tas.
Innan jul var jag på ett "mingel" där jag kunde prata med andra utbytesstudenter (vissa som skulle åka samtidigt som jag, andra som redan varit på High School och de som var utbytesstudenter i Sverige). Rekomenderar det starkt. Jag hade jättetrevligt och jag fick träffa massvis av människor.
Nu väntar jag på att matchas med en familj som jag kommer få reda på i början av sommarn någon gång.

Detta är ett sånt sjukt coolt äventyr. Älskar varje minut av det! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback